• 1401/02/05
  • - تعداد بازدید: 1
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

روزانه 300 نفر به مراکز منتخب کرونا  زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند

019.jpg - 6.71 kbمدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه 300 نفر به مراکز منتخب کرونا زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند که از این تعداد به طور متوسط36 نفر و معادل 12 درصد از آنها پاسخ تستشان مثبت است.


دکتر محمدحسن درخشان در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: روند افزایشی مراجعه بیماران سرپایی به مراکز منتخب کرونا تغییری نکرده و این روند همانند یک موج سینوسی ادامه دارد و امیدواریم که شاهد، توقف این روند و حرکت به سمت مسیر کاهشی این مراجعات باشیم.


وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین روزانه مراجعات به مراکز منتخب کرونا 300 نفر در هر روز بوده که از این تعداد 36 نفر و معادل 12 درصد از آنها پاسخ تستشان مثبت است و در میان مراجعات و مثبت‌ها افراد واکسینه نشده و واکسن ناقص زیادی دیده می‌شوند و به همین جهت است که تأکید بر انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا داریم.


مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که می‌توانیم با انجام کارهای ساده‌،خودمان از آسیب‌های ناشی از بیماری‌های مختلف از جمله کرونا به‌دور نگه‌داریم، تأکید کرد: توصیه همیشگی ما رعایت نکات پیشگیرانه برای بیماری‌های کرونا، آنفلوآنزا، سرماخوردگی و دیگر بیماری‌های ویروسی، آسم، تنگی نفس و غیره بر استفاده از ماسک بوده است.


دکتر درخشان خاطرنشان کرد: تکمیل واکسیناسیون مهمترین اصل جهت پیشگیری از کرونا بوده، اما بی‌شک کافی نیست و استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در تمامی گروه‌ها از جمله دانش‌آموزان مورد تأکید است.


 


 

  • گروه خبری : جدیدترین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کد خبری : 132170
کلیدواژه
مدیر سیستم
مؤلف

مدیر سیستم